Tutorial : Hover zoom smooth

Assalamualaikum . Tak jawab berdosa . Masuk neraka . Hehe .Okay malas nak menggedik . Nak buat dua tutorial pagi ni . Request by Eeda .

Apa tu image hover ? Okay ce hover kan mouse awook tu dekat pic bawah ni . 

gua nak dslr wehh #tolong ler click hb tu ;p

Dia membesarkan ? Itu disebabkan aku bagi dia makan Nestum Cookie buatan tangan ku yang halus ni . Okay aku tahu korang dah terpinga-pinga depan pc tu kan ? So stop it Apit . Sat g bebudak ni sewel siapa susah ? Cleaner tandas pavilion jugak yang susah >.<

Okay sign in blogger . Bukan facebook okay . muehehe . Pergi design -> Okay watlek minum horlick jap . Lepas tu continue pergi Edit html Lepas tu ctrl+f serentak dan masuk kan code dia dalam kotak search 

]]></b:skin>

Lepas tu paste code ni atas code ]]></b:skin> tadi .

.post img:hover {
-o-transition: all 0.3s;
-moz-transition: all 0.3s;
-webkit-transition: all 0.3s;
-moz-transform: scale(1.3);
-o-transform: scale(1.3);
-webkit-transform: scale(1.3); }
Sumber : http://farixsantips.blogspot.com/2011/06/effect-hover-zoom-smooth-pada-object.html#ixzz1X07HXoVg
</style> 

Jangan save dulu okay . Jom kita belajar sikit . Effect zoom in skala dia adalah =1.3 manakala zoom out =0.6
So warna merah tu korang boleh tukar sama ada nak zoom in atau pun zoom out . Manakala yang berwarna biru perubahan antara kecil ke diperbesarkan per'saat .

Lepas tu picit save template

credit : farixsantips


gua nak mintak tolong . gua masuk satu contest ni . so korang tolong eh ? plishh




14 comments:

Raraa ◕‿◕ said...

hebt la :) emm tp kn bole tlg x , template rara ne org x komen , dah cri pop up window , tp dashboard skrg dah xde dah benda tu , ada cra laen x

Myra Jane Yusof said...

helpful and funny tutorial xD

Apit said...

@rarakomen untuk blogskin ? ada :) nanti sy buat tutorial

Apit said...

@Myra Jane Yusofhaha funny ?:D

ain said...

done like both page. heee

Apit said...

@lady fenathanks sgat2 ! :)

cik niena :] said...

Thanks yah kasi tuto ne :)
Btw , done like ! Gudluck :>

Faa Aman said...

Beb , gua guna tutorial lu la .. usha-2 la sama blog gua ok ? andd , lagi satu , gua dah like gambar lu lama dah xD


#terikot dahhhhhh *ok tahu gedik :p

nick dot anis said...

tq 4 the gud info sharing dear:-)

Farah Hanis said...

uwaaaa, kenapa tak jadi T____T

Daleesya Shoppe said...

Nanak buatt jugakk Hover Zoom tuee tapi .Blog i yg gunaa templatess , Payahh :(

iss said...

amik ni.thanks!

lailaazhar said...

yeayy dah jadi ! tengs kayu apit !
hehe , done like ur pict :)

Anonymous said...

untuk blogskins takde ke?

Subscribe