tutorial #45 :Double Blockquote

Assalamualaikum . Okay . Aku memang dah lama gila tak update blog . Aku masih ada tutorial yang perlu dilangsaikan kat sini .

Okay sebelum ini aku pernah post tutorial blockquote tapi kalau korang pakai border jenis double memang nampak kecik comel loteh jaa kan ?

Now aku nak ajar korang buat blockquote yang ada border double yang besar gedabak macam blockquote yang aku tengah pakai ni kalau tak silap .

Tutorial ni seseorang bernama qieyna yang request kalau tidak . Link da hilang . Lupa nak bookmark . Huhu

1Log in > Dashboard > Design > Edit html

2Ctrl+f serentak and carik code ni .post blockquote { pakai key blockquote ja .

3Ctrl+c serentak and copy code dibawah ni and pastekan dekat bawah kod yang kat atas tadi
-moz-border-radius: 5px;
border: 6px double #81BEF7;


5Kalau nak tukar warna border sila pergi sini
Credit ; Hanan
:156:

No comments:

Subscribe